Adform net что это
Discover Adform FLOW
To learn how we are solving your business challenges, download a digital version of our product brochure, where you’ll learn about our modular approach to the Demand Side Platform, Data Management Platform, and Ad Server.
If you would like further information, you can also Request a Demo.
Effortless Modern Marketing
Since the introduction of Adform FLOW in 2020, Adform has focused on completely revisiting and re-imagining every assumption made about the role of advertising technology as an enabler for the modern marketer. In an industry that often suffers from unnecessary and excessive complexity, we focus on raising the bar for what clients can expect when it comes to partnership and control.
When we developed Adform FLOW this meant re-architecting the engine at the heart of our platform while placing the marketer – not technical capabilities – first. This engine supports an award-winning user experience with an intuitive design that seeks to elevate essential data and leverage augmented intelligence to empower our users.
Through exceptional user experience and enhanced human/machine collaboration, Adform FLOW provides Augmented Intelligence to amplify your business results.
Cross-Media Has Never Been Easier
The modern marketer faces a fragmentation of solutions and constantly increasing pressure to meet ever-evolving KPIs. Seamless discovery, optimization, forecasting, and activation across all major media channels are now at the heart of Adform FLOW’s offering with our new Cross-Media Marketplace. With full support for Video, CTV, Audio, Gaming, DOOH, Display, Mobile, and Native, running your digital campaigns has never been easier. Join our COO, Oliver Whitten, and Swedish Country Manager Jenni Strand for this brief introduction to the Cross-Media Marketplace.
Award-Winning User Experience Backed by Powerful Augmented Intelligence
At the heart of Adform FLOW is a commitment to simplifying every aspect of the campaign life cycle backed by the power of robust augmented intelligence that works to automate redundant tasks while surfacing urgent insights, alerts, and opportunities. Adform FLOW delivers an award-winning user experience that unlocks efficiency gains, reduces fatigue, and helps you identify and act on opportunities in real-time. For the modern marketer, this starts with facilitating empowered communication across your internal teams, regardless of geography, organizational structure, seniority, or domain knowledge.
One Platform Covering the Whole Campaign Life Cycle
Adform FLOW is a platform that gives you full cost transparency at every step of the journey. Developed as a unified technology, running on a single architecture with a centralized user-experience, Adform FLOW delivers complete insight and control over what happens across the entire platform. A natively connected platform means seamless execution with zero data loss, enhanced reporting, and better results translating into real cost savings. The path to effortless modern marketing begins with putting you firmly in the driver’s seat, fully informed, fully in control.
Future Proof Your Identity Strategy with ID Fusion
With Adform, you benefit from a platform tailor-made to navigate, prioritize, and activate your data across the entire campaign life cycle. With a history of leadership in the Identity space, Adform continues to drive innovation, thought leadership, and provide industry-leading solutions delivering immediate results to our clients. We’ve led the industry on first-party IDs and were the first vendor in the market to launch a fully functional first-party programmatic campaign. With ID Fusion, we continue to help clients re-engage Safari and Firefox users in a privacy-safe fashion delivering significant improvements in their campaign KPIs. Clients who choose Adform enjoy added peace of mind and security with a future-proof solution that doesn’t force you to compromise your proprietary data via platform lock-in, loss of control, signing away data ownership, or stitching together a complex daisy-chain of identity providers. Want to learn more? Don’t miss our latest Identity updates and industry research.
Основан | 2002 г. |
---|---|
Штаб-квартира | Копенгаген, Дания |
Обслуживаемая площадь | по всему миру |
Промышленность | Показ объявлений Интернет реклама Показать рекламу |
Сотрудники | 800+ (2017) |
СОДЕРЖАНИЕ
История
Основание
Международная экспансия
Северные страны
Начиная с 2005 года Adform начала расширять свою клиентскую базу в Норвегии и Финляндии. К 2007 году компания открыла новый офис в Литве и расширилась до Швеции.
Европа и Великобритания
Офис в Литве, расположенный в Вильнюсе, был открыт в 2006 году в результате сотрудничества учредителей с группой системных разработчиков. Сегодня офис в Вильнюсе является крупнейшим офисом Adform и является базой для значительной части технического развития компании, централизованного управления человеческими ресурсами и финансовой деятельности.
В 2009 году компания открыла офис в Лондоне, и Густав Меллентин, соучредитель и генеральный директор компании, временно переехал в другое место для наблюдения за расширением компании на рынке Великобритании. Следующие три года последовали рынки Германии, Чехии, Испании, Нидерландов и Бельгии.
США и Восточная Европа
В 2014 году Adform привлекла 5,5 млн долларов в виде финансирования серии B от Via Venture Partners для расширения своего медиа-предложения и выхода в США. Это привело к запуску двух новых офисов (Лос-Анджелес и Нью-Йорк) в США, а также центра разработки в Беларуси и нового офиса в Польше.
По состоянию на январь 2016 года в Adform работало 700 сотрудников по всему миру, по сравнению с 450 в 2014 году и 264 в 2013 году.
Азиатско-Тихоокеанский регион и БВСА
В 2017 году компания Adform расширила свою деятельность в Азиатско-Тихоокеанском регионе, открыв специальный офис в Индии.
Увольнения 2017
В 2017 году Adform сократила 8% своих сотрудников, включая руководителей высшего звена на 15 рынках. За последнее десятилетие Adform не потребовала больших внешних инвестиций и начала свое расширение.
Планы отложенных IPO на 2018 г.
Adform планировала выйти на биржу в четвертом квартале 2018 года, но отложила его из-за «сохраняющейся неопределенности и волатильности на финансовых рынках». В период до IPO Adform необходимо было опубликовать свои финансовые результаты:
— операционный убыток (EBIT) в 2015, 2016 и 2017 годах
— ожидаемый операционный убыток (EBIT) в 2018 г.
— Выручка в 2017 г. составила 59,5 млн евро.
— Ожидаемый доход в 2018 г. составит 68-69 млн евро.
Увольнения 2019
После стратегических инвестиций GRO Capital и ориентации на рынок США Adform уволила 70 сотрудников (8% рабочей силы) по всей Европе.
Назначение генерального директора
В апреле 2020 года Троэлс Филип Йенсен сменил Густава Меллентина на посту генерального директора Adform.
Производственные линии
Сочетание DSP и DMP в обоих отчетах Forrester Wave сделало Adform одной из четырех компаний, занимающихся рекламными технологиями, отмеченных в обоих отчетах. В 2017 году компания также стала одной из первых компаний, занимающихся рекламными технологиями, и первым специализированным DSP, получившим аккредитацию Media Ratings Council для измерения видимости в средах настольных компьютеров, мобильных веб-сайтов и приложений как для медийной, так и для видеорекламы. В 2018 и 2019 годах компания Adform была признана лидером в Magical Quadrant Gartner для рекламных технологий.
Рынки
Клиентами Adform являются медиа-агентства, рекламодатели, консалтинговые компании и издатели.
Discover more about our Adform FLOW powered Demand Side Platform
Reach your desired audience with highly intelligent targeting using the formats of your choice using our advanced algorithms across a wide range of media with our DSP.
If you would like further information, you can also Request a Demo
Activate the Full Potential of Digital Advertising
The Adform Demand Side Platform provides an elegant user experience for the seamless activation of your campaigns, across channels, in real-time, backed by your proprietary data. With the Adform DSP, your teams are well positioned to identify, reach, and buy with precision. Our omnichannel DSP gives you effortless access to the inventory that matters most, across channels such as display, audio, video, CTV, DooH, mobile and in-app. Buy with confidence backed by our extensive collection of advanced buying algorithms and our superior blend of human/machine intelligence.
Building a Superior User Experience
What goes into creating an entirely new user experience? How does a design and innovation team re-architect an entire platform to migrant from a technology-first mindset to a user-centric product mindset? Join Erlingur Jonsson, Adform’s Senior Director, Head of UX and Michal Michal Popelář, Adform’s Senior Technical Product Director as they explain our path to building a superior user experience for Adform FLOW and how that translates into significant value for Adform’s clients.
Adform FLOW is Enterprise Technology Built for Modern Marketing
Through exceptional user experience and enhanced human/machine collaboration, Adform FLOW provides Augmented Intelligence to amplify your business results.
Our Commitment To Your Success
Discover Adform FLOW
For a deeper look at Adform FLOW, and how we are solving your business challenges download a digital version of our product handout where you’ll learn about our modular approach to the Demand Side Platform, Data Management Platform, and Ad Server.
See Our Full Partner Ecosystem
Our commitment to offering an open and transparent solution extends beyond our own platform to our partnerships with over 300 Data, Inventory, and MarTech companies. Adform FLOW makes engaging with our integration partners a straight forward, fast, and easy process.
Your Success Is Our Goal
We are the current partner of choice for more than 25,000 clients around the world. Our configurable, transparent, and secure solutions are perfectly suited for a broad range of clients and paving the way on topics such as identity. To learn more about how we’re helping current clients and for inspiration on what we can do for you, please explore our Client Stories.
Adform was the 1st full stack ad tech vendor with MRC, TAG and ISO certifications via independent auditors. We have an 18 year track record as leaders in transparency and are certified to the highest standards in the industry to make your governance easy.
Adform
Основан | 2002 г. |
---|---|
Штаб-квартира | Копенгаген, Дания |
Обслуживаемая площадь | Мировой |
Промышленность | Показ объявлений Интернет реклама Показать рекламу |
Сотрудники | 800+ (2017) |
СОДЕРЖАНИЕ
История [ править ]
В апреле 2020 года Троэлс Филип Дженсен сменил Густава Меллентина на посту генерального директора Adform. [ необходима цитата ]
Основание [ править ]
Международная экспансия [ править ]
Скандинавы [ править ]
Начиная с 2005 года Adform начала расширять свою клиентскую базу в Норвегии и Финляндии. К 2007 году компания открыла новый офис в Литве и расширилась до Швеции.
Европа и Великобритания [ править ]
Офис в Литве, расположенный в Вильнюсе, был открыт в 2006 году в результате сотрудничества учредителей с группой системных разработчиков. Сегодня офис в Вильнюсе является крупнейшим офисом Adform и является базой для значительной части технического развития компании, централизованного управления человеческими ресурсами и финансовой деятельности. Другие услуги, такие как обслуживание клиентов и управление учетными записями, первоначально выполнялись местными офисами каждой страны, но также были перемещены в Вильнюс для повышения эффективности.
В 2009 году компания открыла офис в Лондоне, и Густав Меллентин, соучредитель и генеральный директор компании, временно переехал в другое место для наблюдения за расширением компании на рынке Великобритании. Следующие три года последовали рынки Германии, Чехии, Испании, Нидерландов и Бельгии.
США и Восточная Европа [ править ]
В 2014 году компания Adform привлекла 5,5 млн долларов в виде финансирования серии B от Via Venture Partners [9] для расширения своего мультимедийного предложения и выхода в США. Это привело к запуску двух новых офисов (Лос-Анджелес и Нью-Йорк) в США [10], а также центра разработки в Беларуси и нового офиса в Польше. [11]
По состоянию на январь 2016 года в Adform работало 700 сотрудников по всему миру, по сравнению с 450 в 2014 году и 264 в 2013 году. [11]
APAC и MENA [ править ]
В 2017 году компания Adform расширила свою деятельность в Азиатско-Тихоокеанском регионе, открыв специальный офис в Индии. [11]
Увольнения в 2017 г. [ править ]
В 2017 году Adform сократила 8% своих сотрудников, включая руководителей высшего звена на 15 рынках. За последнее десятилетие Adform потребовала небольших внешних инвестиций и ускорила свое расширение. [12]
Отложенные планы IPO на 2018 г. [ править ]
Adform планировала выйти на биржу в четвертом квартале 2018 года, но отложила его из-за «сохраняющейся неопределенности и волатильности на финансовых рынках». В течение периода до IPO Adform необходимо было опубликовать свои финансовые результаты: [13]
— операционный убыток (EBIT) в 2015, 2016 и 2017 годах
— ожидаемый операционный убыток (EBIT) в 2018 г.
— Выручка в 2017 г. составила 59,5 млн евро.
— Ожидаемый доход в 2018 г. составит 68-69 млн евро.
Увольнения в 2019 г. [ править ]
После стратегических инвестиций GRO Capital и ориентации на рынок США Adform уволила 70 сотрудников (8% рабочей силы) по всей Европе. [14]
Линии продуктов [ править ]
Сочетание DSP [16] и DMP [17] в качестве сильного исполнителя [18] в обоих отчетах Forrester Wave сделало Adform одной из четырех компаний, занимающихся рекламными технологиями, отмеченных в обоих отчетах. В 2017 году компания также стала одной из первых компаний, занимающихся рекламными технологиями, и первым специализированным DSP, получившим аккредитацию Media Ratings Council для измерения видимости в средах настольных компьютеров, мобильных веб-сайтов и приложений как для медийной, так и для видеорекламы. [19] В 2018 и 2019 годах компания Adform была признана лидером в «Магическом квадранте рекламных технологий» Gartner. [20]
Рынки [ править ]
Клиентами Adform являются медиа-агентства, рекламодатели, консалтинговые компании и издатели. [11]