Cabin altitude 737 800 что это
Cabin altitude 737 800 что это
Вы здесь
ВЫСОТА КАБИНЫ, атмосферное давление, поддерживаемое в кабине, указанное в футах на величину выше уров ня моря.
КАЛИБРОВАТЬ, починить, отрегулировать или откорректировать измерительные возможности приборов для измерения величин.
КУЛАЧОК, вращающийся механизм для перемещения механических элементов.
ПОДНИМАТЬ КУЛАЧКОМ, в условиях работы автопилота, когда застопоренный поршень механизма управления пересилен либо вручную, либо другим механизмом управления автопилота.
КАСКАД, две или более электрических цепи или каскадные усилители, в которых выходящий сигнал одной электроцепи обеспечивает входной сигнал для другой цепи.
НАПРАВЛЯЮЩАЯ ЛОПАТКА РЕШЕТКИ, лопатка для поворота воздушного потока двигателя во время работы механизма реверса тяги.
cabin altitude
Смотреть что такое «cabin altitude» в других словарях:
cabin altitude — noun The nominal pressure maintained in the cabin of a pressurized aircraft • • • Main Entry: ↑cabin … Useful english dictionary
cabin altitude — The pressure altitude corresponding to pressure inside the cabin or, in the case of combat aircraft, the cockpit. Above a certain altitude, the crew tries to maintain a constant cabin altitude. Typical cabin altitude for combat and passenger… … Aviation dictionary
Cabin pressurization — is the active pumping of compressed air into an aircraft cabin when flying at altitude to maintain a safe and comfortable environment for crew and passengers in the low outside atmospheric pressure.Pressurization is essential over 3,000 m (10,000 … Wikipedia
cabin pressurization safety valve — A combination pressure and vacuum valve meant to prevent cabin pressurization from exceeding safe limits. The valve normally combines the functions of overpressure relief valve, vacuum relief valve, and dump valve. The overpressure relief valve… … Aviation dictionary
Altitude sickness — Infobox Disease Name = Altitude sickness Caption = DiseasesDB = 8375 DiseasesDB mult = DiseasesDB2|29615 ICD10 = ICD10|T|70|2|t|66 ICD9 = ICD9|E902.0 ICDO = OMIM = MedlinePlus = eMedicineSubj = med eMedicineTopic = 3225 MeshID = D000532 Altitude… … Wikipedia
Cabin John — Original name in latin Cabin John Name in other language State code US Continent/City America/New York longitude 38.97539 latitude 77.15803 altitude 54 Population 2280 Date 2011 05 14 … Cities with a population over 1000 database
cabin pressure altimeter — kabinos oro slėgio aukščiamatis statusas T sritis Gynyba apibrėžtis Barometrinio aukščiamačio tipas. Juo matuojamas veiksmingoji barometrinė altitudė orlaivio kabinoje. atitikmenys: angl. cabin pressure altimeter pranc. altimètre de cabine ryšiai … NATO terminų aiškinamasis žodynas
pressure cabin — noun cabin consisting of the pressurized section of an aircraft or spacecraft • Hypernyms: ↑cabin * * * noun : an airplane cabin in which near normal atmospheric pressure can be maintained by a supercharger during high altitude flight * * * Aeron … Useful english dictionary
Dayton-Wright Cabin Cruiser — KT Cabin Cruiser Role Three seat touring aircraft Manufacturer Dayton Wright Airplane Company First flight 1921 Developed from de Havilland DH.4 The Dayton Wright KT Cabin Cruiser was a 1920s American three seat touring aircraft built by the… … Wikipedia
equivalent altitude — An altitude that would supply the same amount of oxygen to the respiratory system as that provided in the pressurized cabin, through an oxygen mask, or the like. See also cabin attitude … Aviation dictionary
Druckkapsel — Outflow Valve und Overpressure Relief Valve einer B737 800 Cabin Pressure and Bleed Air Control Panels einer B737 800 Unter einer Druckkabine versteht man in der Luft und … Deutsch Wikipedia
Cabin altitude 737 800 что это
X-Plane 11
hello, how do you turn off this alarm when above a certain alttitude
many thanks as always.
Depends what aircraft you are flying.
IRL, a cabin altitude alarm is something you want to address quickly and correctly. Simply ignoring the alarm will lead to an almost certain crash, as shown by flight Helios 522, which never pressurised and crashed due to fuel exhaustion.
hello, how do you turn off this alarm when above a certain alttitude
many thanks as always.
hello, how do you turn off this alarm when above a certain alttitude
many thanks as always.
To start off, which aircraft are you flying?
To start off, which aircraft are you flying?
I don’t know if you use any checklist, but you should. If i remember correctly, you should have:
APU BLEED. OFF
PACKS (LEFT AND RIGHT). AUTO
PRESSURIZATION. AUTO
*you should complete these checks before departure
i fly the Boeing 737-700/800 nearly every flight
APU BLEED. OFF
PACKS (LEFT AND RIGHT). AUTO
PRESSURIZATION. AUTO
*you should complete these checks before departure
I don’t know if you use any checklist, but you should. If i remember correctly, you should have:
APU BLEED. OFF
PACKS (LEFT AND RIGHT). AUTO
PRESSURIZATION. AUTO
*you should complete these checks before departure
And don’t forget to set your cruise altitude in that box in the right corner of the overhead panel! And that little switch in that box should be on auto.
Pressurisation
Contents
Contents
All of the information, photographs & schematics from this website and much more is now available in a 374 page printed book or in electronic format.
*** Updated 14 Nov 2021 ***
Digital Cabin Pressure Control System (DCPCS)
The aircraft is pressurised by bleed air supplied to the packs and controlled by outflow valves.
The auto system will fail if either:
Cabin Pressure Control System (CPCS) installed in a 737-200C. Notice the extra SMOKE CLEARANCE controls.
Digital pressurisation controllers have two automatic systems (AUTO & ALTN) instead of a standby system, these alternate every flight. If the auto system fails, the standby / alternate system will automatically take over. The AUTO FAIL light will remain illuminated until the mode selector is moved to STBY / ALTN (tidy but not necessary). On CPCS panels, the cabin rate selector, for use in standby mode, adjusts cabin rate of change of altitude between 50 and 2000fpm, the index is approx 300fpm. The normal (AUTO) scheduled rate of climb is either 600 or 750 slfpm and either 350 or 500 or 750 slfpm for descent depending upon the customer specification.
If you have to return to your departure airfield, do not adjust the pressurisation panel. You will get the OFF SCHD DESC light, but the controller will program the cabin to land at the take-off field elevation. If the flight alt selector is pressed, this facility will be lost.
In manual mode, you drive the outflow valve directly. The sense of the spring-loaded switch can be remembered by:
“Moving the switch towards the centre of the aircraft keeps the air inside.»
The 737NG pressurization schedule is designed to meet FAR requirements as well as maximize cabin structure service life. The pressurization system uses a variable cabin pressure differential schedule based on airplane cruise altitude to meet these design requirements. At cruise altitudes at or below FL 280, the max differential is 7.45 PSI. which will result in a cabin altitude of 8000’ at FL280. At cruise altitudes above FL280 but below FL370, the max differential is 7.80 PSI. which will result in a cabin altitude of 8000’ at FL370. At cruise altitudes above FL 370, the max differential is 8.35 PSI. which will result in a cabin altitude of 8000’ at FL410. This functionality is different from other Boeing models which generally use a fixed max differential schedule thus can maintain lower cabin altitudes at cruise altitudes below the maximum certified altitude.
In all 737’s the pressurisation system ensures that the cabin altitude does not climb above approx 8,000ft in normal operation. However in 2005 the BBJ will be certified to a reduced cabin altitude of 6,500ft at 41,000ft thereby increasing passenger comfort. The payback for this is a 20% reduction in airframe life cycles, ie from the standard 75,000 down to 60,000 cycles. This is not a problem for a low utilisation business jet but would be unacceptable in airline operation where some aircraft are operating 10 sectors a day.
Cabin Altitude Warning
The cabin altitude warning horn will sound when the cabin altitude exceeds 10,000ft. It is an intermittent horn which sounds like the take-off config warning horn. It can be inhibited by pressing the ALT HORN CUTOUT button. Note the pax oxygen masks will not drop until 14,000ft cabin altitude although they can be dropped manually at any time.
Following the Helios accident where the crew did not correctly identify the cabin altitude warning horn, new red «CABIN ALTITUDE» and «TAKEOFF CONFIG» warning lights were fitted to the P1 & P3 panels to supplement the existing aural warning system.
Reduced Cabin Altitude System
The pressurisation system of all series of 737 ensures that the cabin altitude does not climb above approx 8,000ft in normal operation. However in 2005 the BBJ was certified to operate with a reduced cabin altitude of 6,500ft at 41,000ft (ΔP of 8.99psid above 37,000ft) to increase passenger comfort. The payback for this is a 20% reduction in airframe life cycles, ie from the standard 75,000 down to 60,000 cycles. This is not a problem for a low utilisation business jet but would be unacceptable in airline operation where some aircraft are operating 10 sectors a day.
High Altitude Airport Operations System
Is a customer option for operations into airfield elevations of up to 10,000ft (all NG), or 13,500/14,500ft (-6/700 series only). Changes include: Addition of high altitude landing selector switch to transfer to the high altitude mode, cabin altitude at warning horn activation is increased, an extra hour of emergency oxygen (bottles stored in aft cargo compartment), 10 minute take off thrust if engine inop; winglets, carbon brakes and fwd Cof G options are recommended. For the 737-700 the takeoff envelope is increased to 19,000 ft & 0.50Mn. The option is usually taken with increased MLW, carbon brakes and RNP
Photo showing the high ground idle N1 whilst taxying at 6,900ft elevation, Kunming China (Photo Sukhwinder Phuller)
Limitations
Max differential pressure:
Series Max Diff 1/200’s 7.5psi 200Adv’s 7.8psi Classics 8.65psi NG & Max 9.1psi
Max differential pressure for takeoff & landing: 0.125 psi
Max negative differential pressure: -0.1 psi
Pressurisation Valves
Main Outflow Valve
Controlled by the pressurisation system. Regulates the cabin pressure by adjusting the outflow of cabin air.
Early outflow valves (shown here) opened into the fuselage.
Later outflow valves opened out from the fuselage.
From Dec 2003 onwards, the main outflow valve was given teeth to reduce aerodynamic noise. Its frightening appearance should also help to deter people from putting their hands in the opening.
Pressure (Safety) Relief Valves
Negative Pressure Relief Valve
Flow Control Valve (Classic) / Overboard Exhaust Valve(NG)
Open on the ground (check this on a walkaround) to provide E&E bay cooling and also in-flight at less than 2psi differential pressure. You can often hear this valve opening on descent when the differential pressure passes 2psi. The OEV also opens when the recirculation fan (R recirc fan on the 8/900) is switched off to assist in smoke clearance.
Strictly speaking, this is an exhaust port. The actual Flow Control Valve / Overboard Exhaust Valve is located further upstream.
This is is a vent for the E & E bay air after it has been circulated around the forward cargo compartment when in-flight (The E & E bay air is exhausted from the flow control valve when in the ground). The valve opens when the recirculation fan (R recirc fan on the 400) is off (smoke clearance mode) or when the main outflow valve is not completely closed (ie low diff pressure). It is located just below and aft of the fwd passenger door.
Note the NG’s do not have a FOV. In-flight, equipment air is circulated around the forward cargo compartment and discharged from the main outflow valve
Boeing 737-800: схема салона, лучшие места
Boeing 737–800 — среднемагистральный пассажирский самолет, один из самых популярных американских лайнеров в парках российских авиакомпаний. Выпускается корпорацией Boeing с конца 1990-х годов.
Самолеты Boeing 737–800 с вертикальными законцовками крыльев (винглетами) имеют дополнительную маркировку W.
В России и за рубежом самолеты этой модели летают и на внутренних, и на международных рейсах, часто обслуживают самые недорогие направления, и потому вопрос о лучших местах на Боинг 737–800 особенно актуален: информацию ищут и те, кому предстоит лететь впервые.
Схема салона Boeing 737–800 у разных авиакомпаний
Выбор комфортных мест в самолете всегда зависит от авиакомпании, так как компоновка пассажирского салона у всех перевозчиков разная.
Туалетов на борту всегда 3, и расположены они одинаково: 1 в передней части по левой стороне, 2 — в хвосте.
Аэрофлот
Компания «Аэрофлот» использует единую компоновку на всех своих рейсах, выполняемых самолетами Боинг 737–800. Воздушные суда названы в честь художников, поэтов и писателей, народных артистов.
По схеме мест в Боинг 737–800 у «Аэрофлота»:
Перевозчик S7 использует Боинг 737–800 на нескольких направлениях. Как и у «Аэрофлота», в компании все самолеты данного типа укомплектованы единообразно:
Победа
В распоряжении авиакомпании «Победа» — только самолеты Boeing 737–800. Всего воздушных судов 12, произведены они в 2014–2015 годы.
Первый отечественный лоукостер учитывает все плюсы и минусы мест в салоне. Выбор места — уже на стадии оформления билета, за отдельную плату. И если покупать билеты сразу для нескольких пассажиров, то система автоматически рассадит их подальше друг от друга, если не оплатить выбор места.
Согласно тарифной сетке, лучшие места у «Победы»:
Россия
На рейсах авиакомпании «Россия» используется 4 типа компоновки самолетов Boeing 737–800.
Основные различия — в размещении и количестве кресел бизнес-класса. От этого зависит и количество рядов — от 29 либо 32.
Nordwind (Нордвинд, Северный ветер)
Во флоте «Нордвинда» находится 6 самолетов Boeing 737–800 пассажировместимостью 189 человек каждый.
Схема — общая для всех судов компании. Бизнес-класса нет, а лучшие места (с увеличенным пространством для ног) — на рядах 1, 15 и 16. При этом спинки кресел не откидываются на рядах 14 и 15.
Азур Эйр (AZUR air)
Чартерная авиакомпания использует самолеты для международных перелетов, в основном — на курорты, по популярным туристическим направлениям.
Компоновка рейсов следующая:
NordStar (НордСтар)
На рейсах авиакомпании NordStar всегда выделен бизнес-класс. Вариантов компоновки два.
ЮТейр (Utair)
В «Боингах» на рейсах авиакомпании Ютейр реализуются две схемы расположения мест — с бизнес-классом и без него (монокласс). Всего в парке перевозчика 9 таких лайнеров.
В первом случае на борту в общей сложности 159 пассажирских мест, из них 8 — бизнес-класс (2 ряда в начале салона). Комфортные места также располагаются в общем салоне: на 13 ряду — с расстоянием между креслами, увеличенным до 99 см, на 3 ряду — 40,5 см.
В моносалонах самые просторные для ног места — 1 ряд (58 см), 13 и 14 ряды (96,5 см). Удобно, что авиакомпания указывает это расстояние — у большинства перевозчиков такой информации нет.
Якутия
На рейсах «Якутии» задействовано 5 единиц данных самолетов.
Выбрать место можно лишь при онлайн-регистрации, которая доступна только для внутренних рейсов.
FlyDubai (Флайдубай)
В пассажирском флоте бюджетной авиакомпании ОАЭ насчитывается 40 самолетов Boeing 737–800.
Алроса
Лайнеры Boeing 737–800 — основа пассажирского флота авиакомпании «Алроса», которая занимается не только чартерами, но и пассажироперевозками по России.
Отзывы о Боинг 737–800
Живые, эмоциональные отзывы пассажиров читать зачастую интереснее, чем изучать технические характеристики. Для некоторых пассажиров (например, с детьми) отзывы могут стать главным ориентиром для выбора оптимального места в салоне самолета.
Основных русскоязычных площадок, где можно почитать туристические отзывы о Boeing 737–800, несколько:
Смотрите также схемы салонов других моделей лайнеров Boeing:
Полезные ссылки:
✔️ Кэшбэк 4% при бронировании на booking.com. Более 2500 отзывов.
✔️ Русские гиды и экскурсии по всему миру. Трансферы, услуги фотографов и многое другое.
✔️ Дешевые авиабилеты? Конечно Aviasales.
✔️ Египет до сих пор закрыт? Летим в 2021 через Белоруссию!.
- Cabin altitude 737 800 что делать
- Cabin check airbus a320 что это